GenKök’te Biyoinformatik Stajı

Bu yazımı aslında 07.07.2014’de yayınlayacaktım, ama stajın yoğun temposundan ötürü fotoğrafları ekleyip paylaşmak bugüne kısmet oldu. Yazılarımın devamı gelecek. 

07.07.2014

Bu yaz güzel geçecek görünüyor. Neden mi? Şimdi fonda uykusuz her gece çalsın. Ama bu durumdan şikayetçi olmak değil, aksine hayli heyecanlıyım 🙂 Hatta bu yazıyı da gece yarısına girmişken staj yerimizden yazıyorum.

http://biyoinformatiktr.blogspot.com.tr/ takip edenler bu yaz GenKök’te Ahmet Raşit Öztürk liderliğinde Biyoinformatik eğitimi/stajı yapılacağını görmüş duymuş olmalı. Ben de bu fırsattan faydalanacak olanlardan biri olduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Bugün stajımızın ilk günüydü. Yaz stajının blogunda (http://yazstaji2014.blogspot.com.tr/)  Haziran grubunu gelmeden takip ediyordum(tamam itiraf edeyim hepsini okumadım) ama blogda okuduklarım buraya geldiğimde az çok nelerle karşılaşacağıma dair ipuçları veriyordu.

Haziran grubundan Bihter, Burak, Cansu, Ceyhun, Elif, Mehmet Emre var, biz Temmuz grubundan Ayşegül, Çağla, Evrim, Hande, Mustafa ve Osman ve ben varım.  Bu isimleri burada sık sık anacağım. Her birimiz farklı altyapılara sahibiz ve biyoinformatik öğrenmek/geliştirmek için bu yaz bir süre birlikte olacak birikimlerimizi paylaşacağız ve eğleneceğiz.

Bu staj boyunca ödevlerimizin başında dokümantasyon geliyor, bunu da bloglarımız ve yukarıda linkini verdiğim Yaz Stajı 2014 blogu aracılığı aracılığı ile yapacağız. Daha önce yurt dışında bir hocanın hem de biyoloji alanında bir hocanın öğrencilerine blog yazma zorunluluğu verdiğini duymuştum. Özellikle bilişim alanında olanların ya da programlama ile uğraşanlar blog ile tecrübelerini yaygın olarak paylaşıyor olma mevzusu bizim alanda ne yazık ki daha kısıtlı oluyor.  Şu anda bizler de böyle bir zorunluluk içerisine girmiş oluyoruz.  Uzun zamandır blog yazmamamın etkisi ile bayağı paslanmıştım. Şimdi bu pası kiri atma vakti.

Staja gelmeden önce tek bir ödevimiz vardı, o da Codeacademy‘de Python başlangıç derslerini tamamlamaktı. Aramızda %100 oranında tamamlayanlar da var, benim gibi daha %20ye gelememiş olanlar da… Bunu en kısa sürede %100’e getireceğim.

Bugün stajımızın ilk gününde neler yaptık, başlayalım. Dün gecenin yol yorgunluğu ve geride dinlenemeden bıraktığım yorucu bir haftanın ardından bu sabah Genkök’e biraz gecikmiş oldum. Daha fenası saat 10’da orada olmamız istenirken ben 09.55’de gözümü açmıştım ve birlikte merkeze gitmek için anlaşmış olduğum Burak da beni bir saattir bekliyordu 😦  Açıkçası Burak’ı çok  takdir ettim, kendim böyle bir durumda bekler miydim emin olamıyorum.  Hatta sinirlenir, beklediğim kişiye tatlı sert kızabilirdim.

Merkeze geldiğimizde gayet güler yüzlü bir ekip tarafından karşılandık, kırmızı halı yoktu ama neşeli insanlar görmek daha güzel tabii ki 🙂 Ahmet hoca ve haziran grubu neler yapacağımızı, nelerden sorumlu olduğumuzu, kuralları ilk başta anlattılar.  Şimdiden söyleyeyim hayli yoğun hem de çok çok yoğun bir dönem bizi bekliyor. Burada 5 hafta kadar kalabileceğim, bu kısıtlı zamanda elimden geldiğince verim almaya çalışacağım. Burada yapacaklarımız sadece biyoinformatik için programlama temelli olarak kalmayıp iş hayatı,  girişimcilik, grup çalışması üzerine de kafa yorup sunum tekniklerimizi de geliştirmeye yardımcı olacak. Özellikle kendim için ihtiyacım olduğunu düşündüğüm grup çalışması tecrübesi açısından hayli kıymetli staj olacakmış gibi görünüyor Bu açıdan klasik bir stajdan öte kişisel gelişime de katkı sağlayacak, umuyoruz 🙂

Dünya gerçekten çok küçük. Şu anda Genkök’te farklı senelerden 4 alt devrem var. Kayseri’de İÜ MBGliler toplaşması yapmış olduk. Ali, Huriye, Cansu ve Çağla. Hatta Çemberlitaş’ta kalırken tanıştığım bir arkadaşımın artık Kayseri’de olduğunu öğrenmek de bonus oldu.

Bu fotoğrafta ise 3 İÜ’lü ve bir İTÜ’lü görmektesiniz.Sırayla Çağla, Fatma, Cansu, Çağla.
20140707_144833

Akşam ise toplu olarak yemeğe çıktık. İki grubun da kaynaşmasında bir sıkıntımız olmadı, sanki daha önce tanışmış ve yeniden bir araya gelmiş gibiydik. Bundan şüphesiz gelmeden önceki mailleşmelerin ve Ahmet hocanın grup çalışması üzerine olan telkinleri de etkili oldu. İç Anadolu’nun akşam üstü gelen nemden uzak serin havasından mıdır nedir muhabbetimiz de pek güzel oldu 🙂 Kayseri’ye tramvay gelmiş, şehir gayet güzel görünüyor(henüz eksikliklerini görecek kadar tecrübem oluşmadı) hep birlikte 15 kişi bir vagonu doldurduk.

20140707_195404

 

     Aşağıdaki fotoğrafın renklerini çok sevdim, sanki Kayseri’de değiliz. Başka bir yerdeyiz gibi.

20140707_195334

Ekibimizin milli motivasyon şarkısı ise “Çak bir selam”. Buraya geldikten sonra sevmeye başladım resmen 🙂

Ekibi biraz daha tanıdıktan sonra onlar hakkında da yazacak ve biyoinformatik içeriğinin daha yoğun olduğu yazıları da yakında paylaşıyor olacağım. Şimdi yarın yapacağım sunum için hazırlanayım. Sunum konu başlığım ise “Teorinin gerçek dünya olmadığını söyleyenler, teorinin ne olduğunu anlamayanlardır.” 

İlk günümüzden bazı fotoğraflar, çeşitli kombinasyonlarda fotoğrafı çeken kişinin değişmesi ile Genkök’ün önünde ilk günün heyecanı ile fotoğraflar çekildik.

20140707_144935

20140707_145046

20140707_145234

20140707_145421

Akşam yemekten sonra, Kayseri Kalesi önü:
20140707_222346

Faydalı linkler:

1. Biyoinformatik TR Resmi Blogu: http://biyoinformatiktr.blogspot.com.tr/

2. Biyoinformatik Yaz Stajı 2014 Blogu: http://yazstaji2014.blogspot.com.tr/

3.Biyoinformatik TR Facebook Sayfası: https://www.facebook.com/BiyoinformatikTR

4. Biyoinformatik TR Twitter Sayfası: http://twitter.com/biyoinformatik

Bir Cevap Yazın

