Biyoinformatik Stajında 3.hafta

Genkök’teki Biyoinformatik Stajımın 3.haftasında malesef ama malesef sadece 1. gününde katılım gösterebildim. Bu hafta pazartesi akşamı hiç olmadığım kadar hızlı bir şekilde valizimi hazırlayıp biletimi de alır almaz Konya’ya gitmek zorunda kaldım. Ama yazacak tabii ki bir şeylerim var.

Yazacaklarımın ilki ise bu ekibi çok seviyorum 🙂

Biyoinformatik-lazer game!!!

Gelelim yazımıza, bu iş çok zor yiğidim dedikleri angajmanlara  laboratuvar çalışmalarını da eklemek gerek, hele bir de son teslim tarihi gibi insanı diken üstünde tutan bir faktör daha yanı başınızdaysa.  İşte bu yüzden ben Konya’ya döndüm 😦  Yani bayramda da okulda olacak görünüyorum. Göreceğiz.  Evet eğer bir laboratuvar ağırlıklı bir çalışmanız var, ultra bir sabır eşiğinizin olması gerekiyor ve motivasyonunuzu yitirmemelisiniz.

Wiki hesaplarımız ve bloglar üzerinden internet ve vakit bulabildiğim anlarda stajda neler yapıldığını takip etmeye çalıştım. Orada olmadığım için gerçekten çok üzgünüm. Ama Konya’da ise kendi bitirmem gereken deney dışında bir deneye daha katıldığım için mutluyum, miRNa deneyiydi.

Staja ilk başladığımız gün, ortak blogumuza hangi günler kimin yazacağı belli olduğunda aynı gün yazanların birbirinden farklı yazmayacağını düşünmüştüm. Ama çok büyük yanılmıştım, staj arkadaşlarımın ilk daha ilk paragraflarından kimlerin yazdığını %100e yakın doğru tahmin edebiliyorum. Yazının sonuna gelip ismi gördüğümde evet doğru tahmin etmişim diye kendimce bir oyun oluşturdum. 13 kişinin yazıları hayli farklılık gösteriyor. Birimizin dikkat ettiği bir konuya diğerimiz dikkat etmiyor ya da o gün anlatılan bir konuya birimiz daha fazla ilgi gösterirken diğerimiz için çok anlamlı olmayabiliyor.   Stajın başından itibaren yazıları okumaya başlarsanız bu farklılığı siz de görebilirsiniz. Buyrun sizi buradan alalım http://yazstaji2014.blogspot.com.tr/

Geçtiğimiz haftasonu tamamlamış olduğumuz 3 puzzle kazara olduğu yerden yıkıldı ve yeniden yapmak zorunda kaldık. Bu hafta bitmeden Emre puzzle’lardan birini tek başına bitirmiş, dikkatinizi çekerim her biri 1000 parçalık puzze’lardı. Ekip olarak zaten uykusuz gecelere alışık olduğumuzdan diğer iki puzzle da tamamlanmış, tebrik ediyorum arkadaşlarımı 🙂

Teknemizi terkeden iki arkadaşımız Cansu ve Emre‘ye de bundan sonraki hayatlarında başarılar diliyorum 🙂

Temmuz grubu arkadaşlarım kodlama biraz daha ilerlemişler, onlar açısından bu çok sevindirici. Hem Tuna projesine dahil olabilecekler hem de kendi bireysel projeleri için de çalışmaya başlayacaklar. Ben de umarım onlara yetişebilirim. Eğer yaptığım plana eksiksiz uyabilirsem, evet yetişeceğim. Öyleyse hadi o zaman ne duruyorsun şarkısı bana gelsin. Bu şarkı ayrıca ekibimizin de Çak Bir Selam’dan sonra yeni favori şarkısı:

Genkök’te geç saatlere kalıp çalışmaya tam alıştıktan sonra Konya’ya dönmek tam olarak dengemi bozduğunu itiraf etmeliyim. Konya’da güne daha erken başladığım için günün sonuna doğru dolmuş tramvay demeden direk uykuya dalıyorum. Daha önce uyuduğumda ineceğim durağı kaçırmıştım, bu yüzden gözüm yarı açık bi şekilde evime ulaşmaya çalışıyorum.  Sabahleyin giderken ise Ahmet hocadan ödünç aldığım  Buy-ology kitabını okumaya çalışıyorum, geleneksel pazarlamaya dair kitaplardan biraz daha farklı ve keyifli görünüyor. Kitabı bitirdiğimde yine yazarım.

Bugün öğrendiğim çok güzel iki program var: Minitab ve Nytsys. Özellikle taksonomik çalışmalarda her ikisinden de muntazam biçimde faydalanılmakta. Her ikisine de hakim olduktan sonra onlar hakkında bir yazı yazmayı planlamaktayım.  İstatikten böö dediğimiz günlerden yine istatistiğin göbeğine düşmek, hayat!

Yazımın bonusunu sona sakladım.  Proteomiks ile ilgilenen arkadaşlar varsa, sizi 14-19 Eylül’de Antalya’da gerçekleşecek olan Protein Workshop’a kaydolmaya davet ediyorum.  Son kayıt tarihi: 17 Ağustos 2014 (http://proteinworkshop.wordpress.com/)

Sayılı gün çabuk geçermiş, bakalım önümüzdeki hafta ne gibi sürprizler ile karşılayacak bizleri 🙂

Bu yazımı bugün biraz kısa tutuyorum,  şimdiden herkese iyi bayramlar 🙂

Bir Cevap Yazın

